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  • 성경에서 천사
    종교문화 2022. 1. 8. 13:19

    Angels in the Bible.

     

    Angels appear throughout the pages of the Bible from Genesis to Revelation with some 300 allusions to them in the Old and New Testaments. Though neglected by scholars over the past 200 years angels have made a comeback not only in popular opinion but in biblical study with its renewed interest in mythology and apocalyptic as background to the Old and New Testaments.

    The word angel(Hebrew malak; Greek angelos) describes the function of a messenger rather than the nature of an angel.

     

    천사들은 창세기부터 요한계시록까지 성경 전체에 걸쳐 등장하며 구약과 신약에서 천사에 대한 암시가 300개 정도 있습니다. 지난 200년 동안 학자들에게 무시당했지만, 천사들은 대중의 의견뿐 아니라 성서 연구에서도 다시금 부활했으며, 신구약과 신약의 배경이 되는 신화와 묵시록에 대한 새로운 관심을 가지고 있습니다'천사'(히브리어 malak, 그리스어 angelos)라는 단어는 천사의 본성이 아니라 메신저의 기능을 설명합니다.

     

    There are holy angels like the cherubim and seraphim who serve before Gods throne. There are evil angels like Satanwho are utterly cast out.

     

    And there are principalities and powerswho are corrupt but who continue to uphold the fallen world order. The council of the holy ones/ godsin the Old Testament is a notion akin to the Mesopotamian and Greek concepts of a pantheon an assembly of gods presided over by the father god.

     

    하나님의 보좌 앞에서 섬기는 cherubim(에덴동산수비천사)  and seraphim 과 같은 거룩한 천사들이 있습니다. 사탄과 같은 악한 천사들은 완전히 쫓겨납니다.

     

    그리고 부패했지만 타락한 세계 질서를 계속 유지하는 '정권과 권력'이 있습니다. 구약의 '거룩한 자들/신들의 공의회'는 메소포타미아 및 그리스 개념의 '판테온', 즉 아버지 신이 주관하는 신들의 모임과 유사한 개념입니다.

     

    Rather than denying the existence of other divine beings the Bible uses the council to assert that the Lord is incomparably above them (Exodus 15:11;Psalm89:6).

     

    Thus the Bible grants a certain reality behind the myths of polytheism but also represents those myths as a corruption of Gods original rule over the nations(Psalm82; Deuteronomy 32:8-9).

     

    The Old Testament angel of the Lord’ is an enigmatic figure who sometimes speaks as a messenger and some times as God himself (Exodus 3:1-6). Often interpreted as prefiguring Christ, the angel of the Lord is probably an archangel, one of an inner circle of angels who convey Gods word and guide his people in salvation history (Exodus 23:20-22).

     

    다른 신적 존재의 존재를 부정하기보다는 성경은 그 회의를 사용하여 주님이 비할 데 없이 뛰어나다(15:11; 89:6). 따라서 성경은 다신교의 신화 이면에 있는 어떤 실재성을 부여하지만 또한 그러한 신화를 다음과 같이 표현합니다열방에 대한 하나님의 원래 통치의 부패(시편 82신명기 32:8-9).

     

    구약성경의 '여호와의 천사'는 수수께끼의 인물로 가끔 메신저로 이야기하기도 한다때로는 하나님 자신처럼(3:1-6). 종종 그리스도를 예표하는 것으로 해석되는 주님의 천사는 아마도 대천사일 것입니다. 이는 하나님의 말씀을 전달하고 구원 역사에서 그의 백성을 인도하는 천사들의 내부 집단 중 하나일 것입니다(출애굽기 23:20-22).

     

    The only two named archangels in the Bible are Michael and Gabriel (Raphael appears in the apocryphal book of Tobit).

     

    In the New Testament, angels appear at the beginning of Jesuslife and ministry and at the end. providing a framework of mysteryfor his unique person and work.

     

    Although the Holy Spirit comes asan internal witness to Gods presence and power, angels continue to appear in the history and mission of the church (Acts 8:26-40).

     

    The New Testament clearly teaches that angels watch over Gods people (Luke 15: 1 0). It is less clear whether each believer has a personal guardian angel(Matthew 18:10;Acts12:15). 

     

    In the Letters. angels are mentioned primarily to highlight the Sonship of Jesus Christ. The risen Christ is exalted above the principalities and powers' of this present evil age, and no earthly or heavenly creature can separateus from his love (Ephesians 1:20-23; Romans8:38-39).

     

    The Letter to the Hebrews uses angels as foils to establish Christs full deity and humanity(Hebrews 1-2)When Jesus taught his disciples to pray. your will be done on earth as in heaven.he clearly assumed the existence of a heavenly society of praise and obedience.

     

    A recently published Dead Sea Scroll describes an elaborate angelic liturgy' in heaven and Paul envisages angels all around when Christians gather to worship (1 Corinthians 11:10). Angels are a feature of apocalyptic writing (see on Revelation). Daniels vision of the coming of the Son of man is strongly reflected in New Testament teaching about the end-time (Daniel 7:9-13; 12:1-3). Angels announce and accompany Jesus Christ at his second coming, serving to execute the judgments of God (1 Thessalonians 4: 16; Matthew 24:31). They also form a society of witness and praise to his completed work Revelation 4 - 5).

     

    성경에서 지명된 대천사는 미카엘과 가브리엘뿐입니다(라파엘은 토빗의 외경에 나옵니다).

     

    신약에서 천사들은 예수님의 생애와 사역의 시작과 마지막에 나타납니다. 그의 독특한 인물과 작품에 '신비의 틀'을 제공한다.

     

    성령은 하나님의 임재와 권능에 대한 내적 증거로 오시지만 교회의 역사와 사명에는 계속 천사들이 나타난다(8:26-40).

     

    신약성경은 천사들이 하나님의 백성을 돌본다고 분명히 가르칩니다(15:10). 각 신자에게 개인 수호천사가 있는지 여부는 명확하지 않습니다(18:10; 12:15).

    편지에서. 천사들은 주로 예수 그리스도의 아들이심을 강조하기 위해 언급되었습니다. 부활하신 그리스도는 이 악한 이 시대의 '정사와 권세' 위에 높임을 받으셨고, 이 세상의 어떤 피조물이나 하늘의 피조물이 우리를 갈라놓을 수 없다. 그의 사랑에서(1:20-23; 로마서 8:38-39).

     

    히브리서에서는 천사들을 호일로 삼아 그리스도의 온전한 신성과 인성을 확립합니다(1-2).

    예수님께서 제자들에게 기도를 가르치실 때. 아버지의 뜻이 하늘에서 이루어진 것 같이 땅에서도 이루어지이다.' 그는 분명히 찬양과 순종의 하늘 사회의 존재를 가정했다.

     

    최근에 출판된 사해 두루마리(Dead Sea Scroll)는 하늘의 정교한 '천사 전례'에 대해 설명하고 있으며, 바울은 그리스도인들이 예배를 드리기 위해 모일 때 천사들이 도처에 있는 것을 상상합니다(고린도전서 11:10). 천사는 묵시록의 특징이다(참조 계시록 주석). 인자의 오심에 대한 다니엘의 이상은 마지막 때에 대한 신약의 가르침에 강하게 반영되어 있습니다(7:9-13, 12:1-3). 천사들은 예수 그리스도의 재림을 알리고 동행하며 하나님의 심판을 집행하기 위해 봉사합니다(살전 4:16; 마태복음 24:31). 그들은 또한 그의 완성된 일을 증거하고 찬양하는 사회를 형성합니다(4-5).

     

     

     

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